Ο Ελληνο – Ιάπωνας επιχειρηματίας που παράγει το κρασί “ΑιΩ” με θέα τον Άθωνα

Ο 38χρονος George Han με καταγωγή από την Ελλάδα και την Ιαπωνία έχει μία συναρπαστική ιστορία δημιουργίας να διηγηθεί. Αρχικά, γιατί αποτελεί μεγάλη πρόκληση το επιχειρείν σε αυτές τις τόσο μακρινές μεταξύ τους χώρες, αλλά και γιατί δεν αποφάσισε να επενδύσει απλώς σε ένα ελληνικό οινοποιείο: αλλά να συμμετέχει στην ίδρυση της Sacred Mountain, η εταιρεία που παράγει το κρασί “ΑιΩ,” δηλαδή “αισθάνομαι.”

George Han

Ο George με το ελληνικό όνομα και το Ιαπωνικό επίθετο, είχε από μικρός μεγάλο ενδιαφέρον για την έρευνα και τις καινοτόμες ιδέες. Το «μικρόβιο» μπήκε μέσα του όταν πριν από τέσσερα χρόνια άκουσε την ιδέα για  το νέο project, την υποθαλάσσια κάβα Poseidonian Vault  από τον φίλο και εκ των συνιδρυτών της Sacred Mountain  Θωμά Ασλανίδη. Η υποθαλάσσια κάβα λειτουργεί σε συνεργασία με τον χημικό και επίσης συνιδρυτή της Sacred Mountain, Άγγελο Ζαμάνη.  Γνωρίζοντας τον Άγγελο (σσ Ζαμάνη) μοιράστηκαν την αγάπη τους για τα κρασιά και τις ιδέες τους για καινοτομία.

Οι τρεις τους λοιπόν, άνθρωποι με εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες αλλά με κοινό παρονομαστή το πάθος τους για τη δημιουργία ιδιαίτερων προϊόντων, δημιουργούσαν κάτι πολύ ιδιαίτερο.

O George Han μίλησε στο foodstory.gr για το νέο του παιδί το Sacred Mountain, το κρασί και το επιχειρείν στην Ελλάδα και την Ιαπωνία.

  • Ποια ήταν η έμπνευσή σας πίσω από το εγχείρημα του Sacred Mountain και τι σημασία έχει για εσάς;

Το όνομα Sacred Mountain (Ιερό Όρος) έχει βαθιά σημασία για εμάς. Στην Ιαπωνία έχουμε το όρος Fuji, ή όπως είναι γνωστό στον δυτικό κόσμο, Fujiyama, το οποίο αποτελεί ιερό όρος για τους Ιάπωνες. Στην περιοχή Kawaguchiko του νομού Yamanashi λειτουργούμε τον χώρο φιλοξενίας Glamping Villa Hanz, όπου έχουμε ιδιαίτερη θέα του βουνού.

Θωμάς Ασλανίδης

Ο Θωμάς, στον αντίποδα, λειτουργεί τον χώρο φιλοξενίας του, το ξενοδοχείο Alexandros Palace, στην περιοχή της Τρυπητής στη Χαλκιδική, όπου από τις εγκαταστάσεις του υπάρχει επίσης μια μοναδική θέα του Ιερού Βουνού Άθω. Τέλος, στην ίδια φιλοσοφία, η υποθαλάσσια παλαίωση που εφαρμόζει η εταιρεία μας λαμβάνει χώρα ακριβώς απέναντι από την κορυφή του Άθωνα.

Έχοντας ρίζες από την Ελλάδα και την Ιαπωνία, θελήσαμε με τον Θωμά και τον Άγγελο να δημιουργήσουμε ένα brand που να συνδυάζει την ιδέα και την αίσθηση αυτών των Ιερών Βουνών, ώστε όταν κάποιος το ακούει να αντιλαμβάνεται τη σημασία τους.

  • Υπάρχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του τόπου που πιστεύετε ότι αντανακλώνται στα κρασιά σας;

    Το πρώτο μας κρασί, το Pilot με το όνομα ΑιΩ, δημιουργήθηκε συνδυάζοντας στοιχεία και από τους δύο πολιτισμούς. Το ΑιΩ σημαίνει ‘αισθάνομαι’ στα αρχαία ελληνικά, και με αυτό το όνομα θέλουμε ο καταναλωτής να νιώσει τις ιδιαίτερες γεύσεις του κρασιού μας και να κατανοήσει τη φιλοσοφία μας πίσω από αυτό. Το ΑιΩ αρχίζει με το Α και τελειώνει με το Ω, εμπνευσμένο από τη φιλοσοφία και τη διδασκαλία του Αγίου Όρους: ‘Είμαι το άλφα και το ωμέγα, η αρχή και το τέλος’, που συνδυάζει επίσης την έννοια του άπειρου.

    Το Ω στο λογότυπό μας συνδυάζει το ιαπωνικό σύμβολο Enso, το οποίο μέσα από το Ζεν συμβολίζει την ισορροπία και την αιωνιότητα (άπειρο). Επιπλέον, ο χρωματισμός είναι χρυσός, καθώς μέσω του Α και του Ω θέλουμε να απεικονίσουμε τον ήλιο. Ο ήλιος είναι κύριο χαρακτηριστικό τόσο της Ελλάδας όσο και της Ιαπωνίας, καθώς η Ιαπωνία είναι η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.

    • Τι σας ώθησε να δημιουργήσετε το κρασί ΑιΩ marble Malagouzia και τι το κάνει ξεχωριστό σε σχέση με άλλα κρασιά;

    Το ΑιΩ είναι μια πρωτότυπη και καινοτόμος ιδέα του Άγγελου (σσ Ζαμάνη) να ωριμάσει κρασί Μαλαγουζιάς παρουσία θραυσμάτων μαρμάρου, το οποίο επίσης είναι βασικό στοιχείο της Ελλάδας. Τρία χρόνια πριν, μιλήσαμε με γνωστούς σομελιέ και σεφ στην Ιαπωνία. Ένας από αυτούς, βραβευμένος από την Αγγλική και Γαλλική πρεσβεία της Ιαπωνίας, έχει συνεργαστεί πολλές φορές στις εγκαταστάσεις μας στην Ιαπωνία. Μια ερώτηση του που με στοιχειώνει και την μετέφερα στον Άγγελο ήταν: ‘

    Αφού στην Ελλάδα έχετε πολλές ποικιλίες σταφυλιού και ιδιαίτερα κρασιά, γιατί δεν στοχεύετε να παράγετε και να εξάγετε κρασιά με ελληνικά σταφύλια στο εξωτερικό;’. Έτσι, δημιουργήθηκε το ΑιΩ, μια μαρμάρινη Μαλαγουζιά. Το κρασί ως τελικό αποτέλεσμα έχει μια ιδιαίτερη γεύση, καθώς το μάρμαρο προσδίδει γήινες και ταυτόχρονα ορυκτές νότες, καθιστώντας το ΑιΩ ένα πολύ ξεχωριστό κρασί.

    • Εξηγήστε μας τη διαδικασία παραγωγής του ΑιΩ marble Malagouzia από την καλλιέργεια των αμπελώνων μέχρι την τελική εμφιάλωση; Ποιες τεχνικές και καινοτομίες χρησιμοποιείτε για να διασφαλίσετε την υψηλή ποιότητα και την ιδιαίτερη γεύση του κρασιού;

      Ο αμπελώνας μας βρίσκεται στη Χαλκιδική και έχει θέα το Άγιο Όρος. Η στόχευση τόσο της παραγωγής των σταφυλιών όσο και του κρασιού είναι η δημιουργία ενός προϊόντος υψηλής ποιότητας που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των καταναλωτών. Η προσθήκη θραυσμάτων μαρμάρου, ώστε να υπάρχει μεγάλη ενεργή επιφάνεια και επίδραση με το κρασί, οδηγεί στην παραγωγή ενός premium προϊόντος. Όλα τα στάδια, από την καλλιέργεια έως την οινοποίηση, συνδυάζουν την τέχνη και το μεράκι της ελληνικής ιδιοσυγκρασίας με την πειθαρχία και την τήρηση των επιστημονικών κανόνων της ιαπωνικής κουλτούρας.

      • Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της ποικιλίας Malagouzia που αξιοποιείτε σε αυτήν την ιδιαίτερη διαδικασία παλαίωσης και πώς επηρεάζουν το τελικό προϊόν;

        Η Μαλαγουζιά, ως ποικιλία, δημιουργεί κομψά κρασιά με ανθικά και βοτανικά αρώματα, και ήπιες γεύσεις εσπεριδοειδών. Αυτά τα αρωματικά και γευστικά στοιχεία, τα οποία αναδεικνύονται και από το terroir του αμπελώνα μας, θέλουμε να γεύεται ο καταναλωτής του κρασιού ΑιΩ. Η παρουσία μαρμάρου προσδίδει μια πολυπλοκότητα και ενισχύει την ορυκτότητα και μεταλλικότητα στο κρασί μας. Το σύνολο όλων αυτών των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών καθιστά το ΑιΩ ένα γαστρονομικό κρασί που μπορεί να συνδυαστεί με θαλασσινά, πράσινες σαλάτες, λιπαρά τυριά, όστρακα και sushi.

        • Ποια είναι η ανταπόκριση των καταναλωτών στο ΑιΩ marble;

          Πριν καν βγει στην αγορά, οι καταναλωτές αγάπησαν και αγκάλιασαν το ΑιΩ άμεσα με το πρώτο άκουσμα. Ανυπομονούσαν να το δοκιμάσουν και να εξοπλίσουν την προσωπική τους κάβα με το κρασί μας. Υπάρχει επίσης έντονο ενδιαφέρον και από το ιαπωνικό κοινό, που επιθυμεί να δοκιμάσει και να βιώσει τόσο την ιδεολογία του brand όσο και το ίδιο το προϊόν. Μπορώ να πω ότι ήδη μιλήσαμε και το κρασί μας θα είναι παρόν στο Wine Tasting Festival στο Kawaguchiko, όπου τον Ιούνιο 2024 θα συμμετάσχει για πρώτη φορά.Όσον αφορά το ελληνικό κοινό, με έχει πραγματικά συγκινήσει η υποδοχή. Το προϊόν μας έχει τοποθετηθεί σε πολλά μαγαζιά, κάβες και εστιατόρια, και έχει ήδη πωληθεί σημαντικός αριθμός φιαλών σε λιγότερο από ένα μήνα παρουσίας μας στην αγορά.

          • Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με το @poseidonian vault και πώς λειτουργεί η διαδικασία υποβρύχιας παλαίωσης κρασιού;

          Το Poseidonian Vault λειτουργεί υπό την επίβλεψη του Θωμά. Από την πρώτη στιγμή που μου ανέφερε την ιδέα, ενθουσιάστηκα και δεν μπορούσα να περιμένω να δοκιμάσω το αποτέλεσμα αυτού του μοναδικού προϊόντος. Έχουμε ακούσει για αμφορείς που βρέθηκαν στη θάλασσα με κρασί ηλικίας πάνω από 2000 χρόνια, καθώς και για μπουκάλια σαμπάνιας από ναυάγια. Βασισμένοι σε αυτές τις ιστορίες, πειραματιστήκαμε και δημιουργήσαμε ένα εξαιρετικά ιδιαίτερο προϊόν. Η εισχώρηση χλωριούχου νατρίου και διάφορων άλλων στοιχείων της θάλασσας μέσα στο κρασί, μέσω του διαπερατού φελλού, παράγει μια γαστρονομική έκπληξη που γεύεται κανείς όταν ανοίξει τη φιάλη. Τα αποτελέσματα της υποθαλάσσιας παλαίωσης, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τα έχουμε ήδη παρουσιάσει σε διεθνή συνέδρια και έχουμε αποδείξει πως αυξάνει την οργανοληπτική αξία του κρασιού που παλαιώνει στη θάλασσα.

          • Ποιες είναι οι διαφορές και τα οφέλη της υποβρύχιας παλαίωσης σε σχέση με την παραδοσιακή μέθοδο;

          Η παλαίωση στον βυθό της θάλασσας, όπως προείπα, επιτρέπει την εισχώρηση χλωριούχου νατρίου και άλλων στοιχείων του θαλασσινού νερού εντός της φιάλης μέσω του διαπερατού φελλού. Επιπρόσθετα, η υποθαλάσσια παλαίωση επιτρέπει την ταχύτερη ‘ευγενή οξείδωση’ του κρασιού, μέσω της αύξησης των ποσοστών της ακεταλδεΰδης. Ως αποτέλεσμα, το κρασί αποκτά τη γεύση παλαιωμένου Ασύρτικου με έντονες γεύσεις και αρώματα.Επιπλέον, η επίδραση της θάλασσας στη φιάλη συμβάλλει στο marketing. Ο συνδυασμός αυτών των δύο – γεύσης και αισθητικής της φιάλης – προσδίδει υπεραξία στο προϊόν.

          • Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για το οινοποιείο;

          Το οινοποιείο λειτουργεί αποκλειστικά υπό την επίβλεψη του Άγγελου Ζαμάνη και αποτελεί χώρο δημιουργίας και εξερεύνησης νέων ιδεών. Επίσης, σχεδιάζουμε να κατασκευάσουμε έναν χώρο που θα επιτρέπει σε ανθρώπους από το εξωτερικό να μας επισκέπτονται, με στόχο να μάθουν για την ιστορία του τόπου, του brand μας και των υπό ανάπτυξη project μας. Ήδη υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από εξωτερικούς φορείς με υπόβαθρο το κρασί, που επιθυμούν να μας επισκεφθούν.

          • Σχεδιάζετε την παραγωγή και  άλλων ελληνικών προϊόντων;

          Πρωταρχικός μας στόχος είναι η επέκταση των προϊόντων μας σε όλες τις κατηγορίες κρασιών, όπως λευκά, αφρώδη, κόκκινα και ροζέ. Επιπλέον, ως Sacred Mountain έχουμε βλέψεις και βρισκόμαστε σε συζήτηση για την παραγωγή ξένων προϊόντων, όπως κάποια ιαπωνικά οινοπνευματώδη ποτά. Στις εγκαταστάσεις μας στο Kawaguchiko, δημιουργούμε κάθε χρόνο το δικό μας Umeshu. Το Umeshu είναι ένα λικέρ ή κρασί από ιαπωνικό δαμάσκηνο, το ume.

          Πώς έχει επηρεάσει η εμπειρία σας στην Ιαπωνία την επιχειρηματική σας φιλοσοφία και τις δραστηριότητες σας στην ελληνική αγορά; 

          Η Ιαπωνία είναι μια χώρα που συνδυάζει αξίες του παρελθόντος με καινοτομίες του μέλλοντος. Έχοντας μεγαλώσει και στις δύο χώρες (Ελλάδα και Ιαπωνία), έχω την τύχη να διαθέτω το χαρακτηριστικό της άμεσης και εύκολης προσαρμογής σε οποιοδήποτε νέο περιβάλλον. Στην Ιαπωνία, βασικά γνωρίσματα είναι η ομαδική εργασία, η εμπιστοσύνη στους συνεργάτες και η τελειομανία σε κάθε τι. Στην ελληνική αγορά εφαρμόζω τις ίδιες αρχές που εφαρμόζω παντού.Τόσο στην Ιαπωνία όσο και στην Ελλάδα, δίνω μεγάλη βάση στην ομάδα μου και στους συνεργάτες μου. Δεν είναι απαραίτητο να έχεις κοινά χαρακτηριστικά με τους ανθρώπους που εργάζεσαι, όσο το να έχεις καλή επικοινωνία, εμπιστοσύνη και πάθος για δημιουργία. Έχω την τύχη να το έχω πετύχει αυτό και στην Ιαπωνία και στην Ελλάδα με τον Άγγελο (σσ Ζαμάνη) και τον Θωμά (σσ Ασλανίδη).

          • Ποιες είναι οι κύριες δραστηριότητές σας εκεί; Μπορούν να συνδυαστούν με τις ελληνικές δραστηριότητες σας στο χώρο του κρασιού;

          Στην Ιαπωνία λειτουργούμε εγκαταστάσεις φιλοξενίας στο Kawaguchiko. Η Glamping Villa είναι ένας πολυτελής κατασκηνωτικός (Glamping) χώρος στην καρδιά του δάσους Kawaguchiko, προσφέροντας μια από τις πιο ιδιαίτερες θέες του βουνού Fujiyama. Επιπλέον, λειτουργούμε μια αλυσίδα wine bars στο Τόκιο με το όνομα Greco. Επιλέξαμε το όνομα Greco λόγω της καταγωγής μου από την Ελλάδα και ως φόρο τιμής στον El Greco, ή Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, ο οποίος ταξίδεψε από την Κρήτη στην Ιταλία και τελικά στην Ισπανία.Στα wine bars Greco προσφέρουμε μια ποικιλία από κρασιά και πιάτα (μεζέδες και τάπες) από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία και την Ισπανία. Από τον Νοέμβριο, σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε το ΑιΩ και το επόμενο κρασί μας τόσο στο Kawaguchiko όσο και στα wine bars Greco.

          Πρέπει να αναφέρω ότι είχα την χαρά και την τιμή να αρχίσω να έχω άμεση επαφή και επικοινωνία με μέλη της ελληνικής κοινότητας στην Ιαπωνία και συγκεκριμένα στο Τόκυο. Τόσο σε μόνιμους Έλληνες κατοίκους όσο και σε μέλη της Ελληνικής πρεσβείας. Είναι χαρά μου να γνωρίζω Έλληνες στην Ιαπωνία και να τους υποδεχτούμε στις εγκαταστάσεις μας.

          • Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε σήμερα ως επιχειρηματίας με δραστηριότητα σε δύο διαφορετικές χώρες;

            Η πρώτη και βασική πρόκληση είναι η διαφορά κουλτούρας που βιώνω τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιαπωνία, καθώς έχω καταγωγή και από τα δύο μέρη. Φυσικά, μέσω καλής επικοινωνίας και δομημένης στρατηγικής, αυτό μπορεί να επιλυθεί.

            Μια δεύτερη πρόκληση είναι η μεγάλη απόσταση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας. Όταν κατοικώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχω τη δυνατότητα να έχω άμεση πρόσβαση και στις δύο χώρες. Όταν, όμως, βρίσκομαι σε μια από τις δύο χώρες, και συγκεκριμένα στην Ιαπωνία, είναι δύσκολη η άμεση επικοινωνία και πρόσβαση.

            Πώς βλέπετε την ανάπτυξη του ελληνικού κρασιού σε διεθνές επίπεδο και ποιος είναι ο ρόλος του Sacred Mountain σε αυτήν την ανάπτυξη;

            Η Ελλάδα ως χώρα διαθέτει μια πλούσια ποικιλία κρασιών, και όλα τα μέλη της ομάδας μας βλέπουμε με θετικό μάτι την ανάπτυξη του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό. Η εταιρεία Sacred Mountain βρίσκεται ήδη σε επικοινωνία με πολλούς φορείς στον τομέα του κρασιού σε διάφορες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία και η Κίνα. Στόχος και σκοπός μας είναι να ανακοινώσουμε την παρουσία μας σε κάθε αγορά στοχευμένα, καθώς κάθε χώρα επικεντρώνεται σε διαφορετικά χαρακτηριστικά κρασιού ανάλογα με τις γεύσεις της.Επιπλέον, μέσω της Sacred Mountain, επιδιώκουμε να λειτουργήσουμε ως γέφυρα σύνδεσης διαφορετικών πολιτισμών.

            • Ποιο είναι το αγαπημένο σας κρασί;

            Μέσα από την οικογένειά μου και από τη στιγμή που μπόρεσα να εκτιμήσω το καλό κρασί, έχω αναπτύξει συγκεκριμένες προτιμήσεις. Για τον χειμώνα, το αγαπημένο μου είναι η Μαυροδάφνη, ενώ για το καλοκαίρι προτιμώ τη Μαλαγουζιά μας, το «ΑιΩ». Δεν μπορώ να κρύψω ότι μέσω του Άγγελου (σσ Ζαμάνη), καθώς έχουμε επισκεφθεί μαζί πολλά wine tasting events, έχω γνωρίσει πολλά ιδιαίτερα κρασιά.

            Total
            0
            Shares
            Αφήστε μια απάντηση

            Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

            Previous Article

            Όσα ωραία «μαγειρεύονται» στην KOUZINA του Δήμου Αριστοτέλη

            Next Article

            Ο νέος Πρόεδρος της Ένωσης Οινοποιών Βορείου Ελλάδος, μετά την αποχώρηση Μπουτάρη

            Related Posts